شنبه ۴ مهر ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۵
۰ نفر

گروه ورزشی: تیم استقلال در شروع هفته هشتم لیگ برتر، ابومسلم مشهد را با نتیجه 5 بر صفر شکست داد تا با روحیه‌ای مضاعف خود را برای شهرآورد پایتخت آماده کند و در فاصله چند روز مانده تا دربی برای رقیب سنتی خود خط و نشان بکشد.

 گل‌های تیم استقلال را فرهاد مجیدی در دقیقه 54، آرش برهانی (64)، حسین کاظمی (68)، سید صالحی (90) و سیاوش اکبرپور در دقیقه 93 به ثمر رساندند.

استقلال با شکست ابومسلم پیش از دربی 18 امتیازی شد ضمن آنکه ابومسلم تیم بحران زده این روزهای لیگ نهم همچنان با 4 امتیاز در انتهای جدول باقی ماند تا تیره‌روزی‌هایش با ناصر پورمهدی ادامه داشته باشد.

 اعتراض برهانی، حرکت عجیب مجیدی

بازی ابومسلم و استقلال حاشیه‌های زیادی در برداشت. در نیمه اول و پس از برخورد مجید غلامی دروازه‌بان تیم ابومسلم و آرش برهانی، صمد مرفاوی به شدت به مجید غلامی اعتراض کرد، به نحوی که دروازه‌‌بان میزبان برای ادای توضیح به سمت نیمکت استقلال رفت که این حرکت البته با اعتراض کادر فنی تیم ابومسلم همراه بود.

فرهاد مجیدی مهاجم استقلال نیز پس از به ثمر رساندن گل به سمت اشکان نامداری دروازه‌بان فعلی ابومسلم و بازیکن پیشین استقلال رفت و او را در آغوش گرفت. همچنین پس از به ثمر رسیدن گل دوم تیم استقلال، ناصر پورمهدی سرمربی ابومسلم به شدت به مومونی مدافع خارجی تیمش اعتراض کرد که با واکنش شدید این مدافع مواجه شده و این موضوع به درگیری لفظی دو طرف منجر شد.

شاید یکی از حاشیه‌های دیگر این دیدار پرحرف و حدیث زمانی بود که برهانی پس از گلزنی خود به شادی مشغول بود اما ناگهان با تابلوی تعویض خود مواجه شد. وی به علامت اعتراض در لحظاتی قصد خروج از زمین را نداشت، اما با وساطت فرهاد مجیدی حاضر به ترک میدان شد.

پورمهدی: تیم من پاک است

ناصر پورمهدی پس از شکست سنگین ابومسلم مقابل استقلال گفت: «با تمام وجود در خدمت ابومسلم هستم و با وجود تمام مشکلات تا زمانی که باشگاه خواهان همکاری با من باشد به کارم ادامه خواهم داد.»

پورمهدی با اشاره به مشکلات تیمش خاطر نشان کرد: «مشکلات امروز ابومسلم به سال‌های قبل بازمی‌گردد و حالا این مشکلات عمیق سر باز کرده و روح بازیکنانم را آزرده است که امیدوارم روزی این مشکلات حل شود. تغییر مدیرعامل باشگاه، تخریب ساختمان باشگاه و همچنین تمرین نکردن بازیکنان مزید بر علت شد تا نتوانیم هفته‌ خوبی را سپری کنیم و متاسفانه این حاشیه‌ها تاثیر خود را بر تیم گذاشت. هر چند که تلاش ‌کردم حاشیه‌ها به تیم نفوذ نکند.»

وی با رد اتهام کم‌فروشی بازیکنان ابومسلم به علت مشکلات مالی، گفت: «تیم من پاک است و به بازیکنانم افتخار می‌کنم ولی دست من بسته است و نیازمند جذب بازیکن هستیم.»

مرفاوی: بازیکنان را برای شهرآورد آماده می‌کنم

سرمربی تیم استقلال پس از پیروزی پرگل تیمش مقابل ابومسلم گفت: «بازیکنان ما بهتر از ابومسلم بازی کردند و در نتیجه‌ شناختی که از ابومسلم داشتیم موفق به این پیروزی پر گل شدیم.» صمد مرفاوی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره ناراحتی آرش برهانی از تعویض‌اش در نیمه‌ دوم بازی گفت: «من ندیدم که برهانی ناراحت شده باشد. این بازیکن با تمام وجود در میدان بازی کرد و من هم به خاطر قدردانی از زحماتش از جایم بلند شده و برای قدردانی از او به سمتش رفتم، ولی آنچه که من دیدم هیچ مسئله‌ خاصی نبود و برهانی هیچ مشکلی نداشت.»

سرمربی تیم استقلال، با اشاره به دیدار هفته‌ آینده‌ تیمش مقابل پرسپولیس، خاطر نشان کرد: «از امروز برنامه‌های‌مان برای این دیدار آغاز خواهد شد و در تمرینات خود سعی می‌کنیم از لحاظ فنی و روانی بازیکنان را مهیای این بازی کنیم.»

امیدواری طالب‌لو به شهرآورد

وحید طالب‌لو در مورد برد پرگل استقلال مقابل ابومسلم گفت: «با این برد نشان دادیم روند روبه‌رشد استقلال ادامه دارد و با ادامه این روند، روز دیدار با پرسپولیس به اوج می‌رسیم.»  وی ادامه داد: «بازیکنان استقلال با تمام وجود در این دیدار بازی کردند. همه می‌بینند که به چه میزان از آمادگی رسیده‌ایم و با یک پیروزی پرگل، خود را برای دربی آماده کردیم.»
طالب‌لو گفت: «ابومسلم سزاوار این شکست نبود. مشکلات مالی و مدیریتی باعث شده بود آنها در حد انتظار ظاهر نشوند و نمایش ضعیفی داشته باشند.»

برهانی: دوست داشتم بازی کنم

آرش برهانی گفت: «بازی خوبی به نمایش گذاشتیم و در تمام لحظات بازی از حریف برتر و مستحق پیروزی بودیم.»  وی ادامه داد: «این پیروزی برای استقلال لازم بود و با کسب 3 امتیاز این دیدار خود را برای دربی آماده کردیم.»

برهانی در مورد ناراحتی‌اش از تعویض گفت: «ناراحتی بعد از تعویض طبیعی بود. با توجه به اینکه در این بازی 3 اخطاره شدم و دیدار با پرسپولیس را از دست داده بودم، دوست داشتم بازی را ادامه دهم و باز هم گلزنی کنم.»  وی افزود: «در هر صورت فرقی نمی‌کند و تابع تصمیمات کادر فنی هستم. عنایتی هم بعد از ورود به زمین نمایش خوبی داشت و خوب بازی کرد.»  برهانی تصریح کرد: «هدف اصلی، پیروزی استقلال در این مسابقه بود که به دست آمد و با یک پیروزی خوب توانستیم برای شهرآورد آماده شویم.»

 منصوریان با وجود تساوی خانگی در پاس ماند 

در دیگر دیدار روز پنجشنبه تیم پاس همدان که در هفته‌های گذشته به نتایج چندان خوبی دست نیافته نتوانست با وجود بازی برتر، موفق به شکست تیم ذوب‌آهن شود.  این دیدار در نیمه اول با وجود گلزنی حدادی‌فر در دقیقه 18 برای ذوب‌آهن شاگردان منصوریان سرا پا حمله شدند و ابتدا گل خورده را جبران و فرصت‌های زیادی برای گلزنی ایجاد کردند که با بی‌دقتی مهاجمان این تیم به هدر رفت تا پاس با کسب یک امتیاز از این مسابقه در قعر جدول باقی ماند.

کد خبر 91189

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز